Vakuutukset

Yleistä juttua asiasta - SR500? - ja sen vierestä

Vakuutukset

ViestiKirjoittaja ILo » Pe Loka 24, 2008 5:55

Mitekäs nuo vakuutukset toimii?

Minulla on vielä se "perinteisen" tyylinen vakuutus, jossa ilmoitetaan pyörä seisomaan talveksi.
Bonuksia 50% ja vuosimaksu 266 euroa. Yhtiö on Tapiola.

Jos muuttaisin sen kokoajan voimassa olevaksi, niinkuin uusi tyyli näkyy olevan, tulisi hinnaksi 349 euroa Tapiolassa. Pohjolan laskimella sain tulokseksi 341 eur.

En vielä ole ihan vakuuttunut siitä, että kannattaisi vaihtaa.
Tuleekohan sitä kuitenkaan ajettua talviaikaan eli saako rahalle vastinetta?

Vaikka tallissa on tilaa niin talveksi irrottelen peilit ja pleksin. Ehkä jotain pikku remppaa ja purkamista tulee tehtyä eli ei sillä pyörällä niin vaan tule lähdettyä liikkeelle.

Lauantai taitaa olla viimeinen ajopäivä kun on luvattu ilmoja.
Eiköhän tää vuosi ole sitten paketissa.

Onks tietoo tai kokemuksia / mielipiteitä?
t:)ILo
ILo
Site Admin

Vakuutukset

ViestiKirjoittaja stara » Su Loka 26, 2008 5:09

Kallis on mp- harrastus, kuitenkin joka tapauksessa hintansa väärttiä!
Koska minulla ei 1.12.07 ollut siirrettäviä bonuksia, päädyin tarjous-
keirroksen jälkeen Turvan ympärivuotiseen vakuutukseen, joka alkuhinta
oli 686,99 ja nyt kolarittoman vuoden jälkeen 456,86 eli 30 % bonusta.
Mainitsemasi vakuutussumma ei näin ollen kuulosta pahalta. Ehkä kannat-
taisi kysäistä myös mainitusta vak. oy: stä. Mahtaako mikään yhtiö antaa
2: n pyörän alennusta; esim. edelyttäen juhlallista vakuutusta siitä, että kumpaakin pyörää ei käytettäisi samanaikaisesti, ei edes kahdella kuskilla. Minäkin olen viivytelllyt talakointia. Mm. viime lauantai 25.10. oli mitä parhain ajelupäivä, mittariin kertyi reilut 120 km koko ajokauden saldon ollessa naftit 7 tuhatta km. Kohtalainen määrä näin 45 (neljän-kymmenenviiden) vuoden tauon jälkeen!!
Hyvää loppusyksyä jokaiselle SR- raiderille ja hyvää Joulun odotusta.
Ps. Sovittaisko käynti porukalla mp- näyttelyssä?
stara

ViestiKirjoittaja raimo » Ma Loka 27, 2008 9:57

Otin juuri omaan SR:ääni vakuutukset If:stä. Vakuutus on seisonta-ajaton, eli ympärivuotinen ja sen lisäksi otin osakaskon.

Vakuutusyhtiö antoi lähtöbonuksena vakuutukselle 20% (tämä ilmeisesti tarjotaan kaikissa vakuutusyhtiöissä?) ja tämän lisäksi Suomen Elintarvike Liitto (johon siis kuulun) antoi jonkun keskitys tms. bonuksen. Minulla ei ole muita vakuutuksia If:ssä eikä ole bonuksia pohjalla.

Yhteenlaskettu kokonaissumma, liikennevakuutus + osakasko on 260euroa/vuosi.

Olin yhteydessä useampaan vakuutusyhtiöön ja niistä If oli selvästi edullisin.
SR500 -84
raimo

Vakuutukset

ViestiKirjoittaja stara » Ti Loka 28, 2008 9:16

Kiiton Raimo vihjeestä!
If lupasi pelkästä liikennevakuutuksesta 30 %: n bonuksella 219 / v. edelyttäen, että kolme muuta vakuutustani oli samassa yhtiössä. Jotenka tulipa eteen yhtiön vaihto. Kuten aiemmin kerroin, tilanne oli vuosi sitten erilainen. Syysterveisin Aarne, SR -93.
stara

ViestiKirjoittaja marko » Ma Marras 10, 2008 4:05

Moro, itse vaihdoin vakuutusyhtiötä Ifistä Nordeaan kun on tuota velkaa kertynyt jostain kumman syystä, joten nyt pankki vie kaikki rahani. Ei enää ole noita rahahuoliakaan. Eli siirryin puolen vuoden vakuutuksesta jatkuvaan ja tapahtui seuraavaa: hinta laski 220 -> 180. Minulla on täydet pojot. Oletan että nyt myös teho/paino suhde huomioitu. MP näyttelyssä nähdään.
Älä potkaise tyhjää!
marko

Mitenkä tuo hinta on mahdollinen?

ViestiKirjoittaja halla » Ke Heinä 01, 2009 6:33

raimo kirjoitti:Otin juuri omaan SR:ääni vakuutukset If:stä. Vakuutus on seisonta-ajaton, eli ympärivuotinen ja sen lisäksi otin osakaskon.

Vakuutusyhtiö antoi lähtöbonuksena vakuutukselle 20% (tämä ilmeisesti tarjotaan kaikissa vakuutusyhtiöissä?) ja tämän lisäksi Suomen Elintarvike Liitto (johon siis kuulun) antoi jonkun keskitys tms. bonuksen. Minulla ei ole muita vakuutuksia If:ssä eikä ole bonuksia pohjalla.

Yhteenlaskettu kokonaissumma, liikennevakuutus + osakasko on 260euroa/vuosi.

Olin yhteydessä useampaan vakuutusyhtiöön ja niistä If oli selvästi edullisin.

:evil: Minulle pistettiin if.illä tarjous 20% lähtöbonuksista ja vuosimaksu oli 600 euron hujakoilla.. Oma SR on perus 499cc -81. Olikohan vakuutusvirkailija ulapalla, vai mistähän oikein on kyse?
Kuinka ero voi olla noin valtava? :shock:
halla

Re: Mitenkä tuo hinta on mahdollinen?

ViestiKirjoittaja raimo » Ke Heinä 01, 2009 7:49

halla kirjoitti::evil: Minulle pistettiin if.illä tarjous 20% lähtöbonuksista ja vuosimaksu oli 600 euron hujakoilla.. Oma SR on perus 499cc -81. Olikohan vakuutusvirkailija ulapalla, vai mistähän oikein on kyse?
Kuinka ero voi olla noin valtava? :shock:

Onko ollut seisonta-ajallinen vakuutus? Se oli muistaakseni huomattavasti kalliimpi kuin seisonta-ajaton vakuutus. Ja laitteen teho-painosuhde on varmasti otettu huomioon?
SR500 -84
raimo

Vakuutuksista

ViestiKirjoittaja pekkakos » La Heinä 18, 2009 6:49

Aikanaan kyselin useammista yhtiöistä, ja silloin IF oli ylivoimaisesti kallein, varsinkin kun heillä ei vielä ollut ns. kokovuosivakuutustuotetta. Ja sitten kaikki vak. firmat haluaa teidät Jojoon, eli tehään kytky, jolloin vakuutukset, pankkihommelit lainat etc. sumputetaan ja tarjotaan edullista vakuutusta. Vertailu on silloin mahdotonta.
Toinen juttu on se, että teho/paino suhde määrää vakuutuksen hinnan, tietenkin bonuksien kanssa. Omassa SR:ssä on rekkarissa vaatimattomat 17 kW, joten vakuutuskin on samassa linjassa. Ymmärtääkseni kaikkien SR:n rek. otteen mukaiset tehot ovat painoon suhteutettuna sen verran vaatimattomat, ettei kauheasti tarvi maksaa. Ongelma on se, että jos bonuksia on vähän, maksu on kallis.
Muistakaa nyt kuitenkin, että vakuutusmatematiikka on korkeampaa matematiikkaa, eivätkä firmat pyöriä tappiokseen vakuuta, päinvastoin...
pekkakos

VAKKUTUKSET

ViestiKirjoittaja stara » La Tammi 30, 2010 3:50

Taannoin oli juttua vakuutusyhtiöiden hinnottelusta. Silloin kiitin vihjeestä ja päädyin If: n asiakkaaksi ja olen SR: n osalta vieläkin. Tulin ostaneeksi XT660R: n ja senpä vuoksi otin kilpailevia tarjouksia. If: n liikennevak. oli n. 1200 , Fennian n. 1500 ja A- vakuutus 574 , johon päädyin. Seisonajallista tarjosi muutama yhtiö, jolloin olisi säästöä syntynyt. 3 kk on kuitenkin liian lyhyt aika. Totean , että soittorinki kannatti. Kummastusta aiheuttaa suuret erot. Selityksinä oli mm. vahinkotilasot, kalliin paikan lisät jne. Varmaan näin onkin; kukapa tappiokseen vakuutusfirmaakaan pitäisi. Iältäni olen onneksi riskittömässä ryhmässä :P . :P.
" Ilo ilman ...... SR: ää on teeskentelyä "
stara

Paluu Niitä näitä...