lämpimänä ei käynnisty sitten millään

Vinkkejä, kysymyksiä, kommentteja

hyvähyvä!

ViestiKirjoittaja Jukkat » La Syys 04, 2010 6:26

Hienoa että alkaa hiukan valkenemaan. Sinulla taitaa olla se kuristettu kumikurkku kun reikä on kuvailemasi mukainen. suosittelen hankkimaan jatkossa sen avoimen tai avaamaan sen vanhan. Tosin nämä on sivuseikkoja, kunhan saat pyörän ensin toimimaan ja pääset tielle.

Itse olen havainnut saman ilmiön kuumana ei uskalla kaasukahvaa paljon koskea tai ei kyllä lähde käyntiin. Kuumakäynnistintä ei ole. Yksi rajoittamaton kaksi kesää ajettu kumikurkku on itsellänikin joutavana...

Jos on ruosteeton tankki niin se jo sinänsä on hieno uutinen, onpahan yksi huoli vähemmän.
"SR on addiktio"
Jukkat

ViestiKirjoittaja laha » Su Syys 05, 2010 11:22

Tänään ajelin n. 60 kilsaa ilman minkäänlaisia ongelmia, kerran sammui alussa, mutta lähti saman tien käyntiin. Ja kuumakäynnistyskin onnistui.
Rajoittamattoman kumikurkun ostamisesta olen kyllä erittäin kiinnostunut. Sen huomasin, että tulpan juuresta on tullut pikkuriikkisen öljyä ulos, tippa tai pari. Lieneekö vakavaa?? Öljynlämpömittarissa oli muuten 80 astetta rundin lopussa, onkohan se hyvä vai huono lukema??
Ainakin ajokunnossa peli on, mikä on sinänsä varsin huojentavaa :?
laha

ViestiKirjoittaja TUOMOL » Su Syys 05, 2010 5:31

MOI LAHA!

HIENOA kuulla että SR:si toimii vihdoikin

:D :D
tuo 80 astetta on ihan normaali lämpötila näillä keleillä, esim, kun ajelin Haminan kokoontumisesta kotia päin, niin mittari näytti 96-98:n lämpöjä!!
mutta oli se silloin kunnon hellekeli,n,33 astetta :)
TUOMOL

ViestiKirjoittaja Jukkat » Su Syys 05, 2010 8:33

Minkä tulpan juuresta? Jos tarkoitat öljytulppaa/tikkua/mittaria niin ei se niin tavatonta ole. tarkkaile onko öljypinta oikealla tasalla. Tarkista varmuuden vuoksi öljy aina lämpimästä koneesta. Ei heti ajon jälkeen, mutta puolentunnin sisään siitä kun pysäytit. Jos öljyä tuppaa jostain tiivisteistä, sitä voi olla liikaa tai se tulppa on löysällä tai o-rengas poikki tai vekillä. Mahdollisuudet monet, ei kannata panikoida kuitenkaan. Hyvä kun kone on selkeästi ajokunnossa, se on tärkeintä.

Jeah. hyvin kulkee, itsekin illalla ajelin reilun 60 kympin lenkin. Öljyn lämpötila on ihan sopiva siinä kahdeksankympin tienoilla. Kuten Tuomo kertoi oli kesällä tosi kuumaakin öljyä välillä... Itse en aja yli sadanviiden asteen lukemalla.

Minun mittarissa on punainen merkintä 120 asteen kohdalla, viimeistään sitä kannattaa uskoa! Tietysti on huomioitava että se mittari antaa lukeman siitä runkoputkesta - koneen sisällä voipi olla tosi kuuma! Autojonossa matelu tasaista 80-kymppiä helteellä on pahinta kun edessä menevä kotelo lämmittää ilman ja entisestään vaan kuumenee...

Kannattaa huomioida näin kylmenevää keliä kohti mentäessä, että kone tulisi käyttää jonkin verran lämpimäksi. Ennenkuin itse lähden liikenteeseen käytän vähintään puoliminuuttia - eli kunnes alkaa pysymään hyvin käynnissä ilman rikastinta. Kylmää konetta ei kannata ryntäytellä.

Laita yksäriä jos se kumikurkku kiinnostaa.
"SR on addiktio"
Jukkat

ViestiKirjoittaja laha » Ma Syys 06, 2010 8:02

Niin, sytytystulpan juuresta, tarkoitin, ellei öljy sitten jotenkin valu jostain ylhäältäpäin ja keräänny sitten siihen tulpan juureen. mutta kuten todettu, kyseessä on niin pieni määrä, ettei se kyllä öljypinnan tasoon vielä vaikuta.Täytyypi tarkastella sillä silmällä. Tuon öljypinnan tarkastuksen olen nykyään tehnyt lämpimästä koneesta, mutten ole odottanut kuin muutaman minuutin. silloin öljymäärä on ollut noin tikun puolessa välissä. Tarkastan vielä ohjeistuksesi mukaan. Ehkä vähitellen pääsen sinuiksi SR:n sielunelämän kanssa.
laha

ViestiKirjoittaja rodchop » Ma Huhti 11, 2011 11:20

OK. Nyt toi SR-tuntuis toimivan. Mulla tosiaan tuo tehdas uusi TM-36 hyvin lähtee käyntiin & käy, ongelmana se että jos väännän kaasun nopeasti tyhjäkäynniltä niin tukehtuu, kun enemmän rundeja niin pelaa hyvin.

Antaakohan tuo kiihdytys pumppu liikaa bensaa?
Kuinka paljon seosruuvin kuuluu olla auki?
Mitkä ovat suuttimien vakio koot? Jos tilaisin pienemmän ala alueen suuttimen.
En hirveen pitkää aikaa oo käytelly kun en ole varma öljyn kierron toimivuudesta. Öjy pumppu toimii kyllä paluupuolelle, mutta muuten epä varma.
Kaadoin Öjysäiliöön litran öljyä ja polkaisin tulille hetken käytyään Oli n. 2 litran öljysäiliö yli täynnä.
No laskin hieman öljyä pois niin lopetti tulvimisen. kone seissyt pitkään joten olisiko öljyt valuneet kampi kammioon josta sitten puski takas tankkiin. Hieman pelottaa ettei öjyn syöttöpuoli jostai syystä toimi kunnolla.
Olisiko vinkkejä tarkistukseen.
rodchop

ViestiKirjoittaja Jukkat » Ma Huhti 11, 2011 5:23

Öljynmäärää ei tule tarkistaa kylmänä eikä pitkän seisonnan jälkeen, koska voi käydä juuri kuvaamallasi tavalla. Öljy näyttää hävinneen ja kun lisäät alkaa liika tulla ulos. Sinne kampikammioon se valuu minunkin pyörässä.

Jos öljy lähtee kuitenkin sieltä nousemaan, niin vaikuttaisi pumppu toimivan kuitenkin. Oliko öljyjärjestelmä täysin tyhjänä välillä? Itse en ole varsinaista ilmausta öljynkiertoon ikinä tehnyt vaan olen luottanut lyhyisiin käyttöihin ja varovaiseen ajoon öljynvaihtojen jälkeen. SR:n roottoriöljypumppu on toimintavarma kuitenkin. Jos epäilyttää älä ajele.

Jos on öljynlämpömittari öljytikun paikalla niin siitä voi seurata lämpenemistä, eli jos lämpiää niin öljykiertää, näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna. Muuta konstia ei nyt tule mieleen äkikseltään.

Tm 36 säädöt ovat ostaessa niin sanotut tehdasasetukset eli se on säädetty normaalien pakoputkien ja ilmansuodattimien oletustarvoilla. Niin ne ainakin minulle selittivät. Niillä säädöillä on minulla toiminut ainakin kohtuullisesti.
"SR on addiktio"
Jukkat

Edellinen

Paluu Tekniikka