Kun itse vaihdoin, TM 36-kaasarin ostin samalla Kedolta sen sarjan johon kuului kaasukahva, matalakumikurkku ja suuttimia. pääsuutin 135 oli paikallaan ja sillä se toimii hyvin minun kokoonpanossa. Wiseco, BSM-silencer, K&N ilmanputsari.
On täysin mahdotonta sanoa miten se kaasari toimii sinun pyörässäsi niillä tehdasasetuksilla. Meillä on kaikilla erilaiset pyörät pakopuolen ja imupuolen osalta, täytyy kokeilla. Itselläni pääsuuttimen suurentaminen ei auttanut yhtään.
Jos on rajoittamaton kumikurkku olemassa, toimii se silläkin. Lähinnä on kyseessä asentamisen helppous. Se minkä itse huomasin tärkeimmäksi oli se kaasukahva. Alkuperäisen välitys/vetävän vaijerin sijoitus toisenlainen eli vanhalla kahvalla ei saanut "narua tarpeeksi kireälle". Tarkoitan tässä sitä vanhaa 2j-sarjan pyörää. Esimerkiksi Tuomolla ei ollut 48T-mallin kanssa tästä kahvaongelmasta tietoakaan.
Mikähän tiiviste sinulla on siellä kumikurkun ja sylinterin välissä? itse olen käyttänyt Kedon tai Yamahan noin millin paksuja paperitiivisteitä ja yhtä kerrallaan. Olisiko omavalmiste se 7mm pahvi? Tuohon tiivistejuttuun en osaa muuta sanoa.
Vähäisen kokemukseni (alle tuhat kilsaa) perusteella voin todeta että jos sitä vertaa vanhaan ja kuluneeseen alkuperäiseen, se on parempi selvästi. Tyhjäkäynti parani, kaasuunvastaavuus aivan toista luokkaa ja kaikenkaikkiaan voi sanoa että ero on yhtä selvä kuin yöllä ja päivällä.
Kuumakäynnistyminen on toisenlaista orkkiskaasariin verrattuna, selkeästi huonompaa kuin entisellä. Bensan kulutus laski lähes litran/sata kilometriä sekalaista ajoa, pelkässä matka-ajossa voipi vielä pienentyä selvästi. 4,3 litran lukemia satasella olen itse saanut aikaiseksi.
Kai se on järkiostos... Jos nyt näissä ympyröissä on järjellä mitään tekemistä